In kernwoorden: vlot, secuur, assertief, kostenbewust en klantgericht. We denken mee vanuit uw situatie en zijn steeds opzoek naar uw ideale oplossing. Daarbij schuwen we creatieve oplossingen niet. Persoonlijk contact dat niet gebonden is aan werktijden, vinden we erbij horen. U wordt geholpen door steeds dezelfde persoon, zodat er geen ruis ontstaat bij gemaakte afspraken.
Na het eerste contact stemt Agrishipping de opdracht met u af. In dit contact spreken we uw wensen door. Onder meer welke lading naar welke bestemming gaat, wanneer dit plaatsvindt en welke specifieke wensen er zijn. Ook geven we hier advies over welke oplossing bij u het beste past. Hierna volgt een offertevoorstel. Deze eerste vier stappen kunnen we in slechts enkele uren tot enkele dagen doorlopen.
Wanneer er overeenstemming is, stemmen we laadafspraken en het verschepingsmoment af. Achter de schermen start Agrishipping de reserveringen en operationele voorbereidingen voor het transport. Wanneer deze rond zijn ontvangt u een boekingsbevestiging. Uw inboedel of goederen worden daarna verscheept en u ontvangt uw eigendomsbewijs in de vorm van een verschepingsdocument; the Bill of loading. Zodra het schip vertrekt stellen we u op de hoogte en geven we u de koers en de Bill of loading datum door. Bij afvaartvertraging informeren we u natuurlijk. De dag na de verscheping sturen we u de factuur.
Maar dan stopt de betrokkenheid van Agrishipping nog niet. We informeren de agent in de haven van ontvangst en voorzien deze van de nodige documenten. Wanneer er onverwachts hinder ontstaat in het transport van de ontvangsthaven naar de plaats van bestemming, zet Agrishipping zich in deze op te lossen. Een transport is pas afgerond als deze fysiek op de afgesproken plek is.